lördag

Inför vintern

Införskaffades lite ved som sagt, totalt nu 13 säckar blandved. Räcker nog precis över vintern, men mer finns att köpa här i närheten så det känns iaf lugnt. 
 
 
Blev ett par jäktiga fredagar, ett antal vändor till Vimmerby som vi då passade på att shoppa i stan under.
 
 
 
Hemma igen fortsätter mitt jobb med att få ner Sumatradjungeln till normalt högt gräs. Får vi inte ner detta och bort från backen innan snön blir det ett eländesjobb på våren sen.
 

 

 
Veronicas lökplantering som blir fint till våren med alla möjliga färger på blommorna.
Lite planteringsjord på innan löken.
 

 

 
Taron fick agera skottkärra, för annars hade vi inge chans å få undan gräset. Att en liten yta kan ha så mö skit inser jag nu.
 

 
 
Virre ger råd till mig hur jag ska köra ut på hagen på bästa sätt. Tippar av gräsavfallet ut där.
 

 
 
Hennes planteringsbänk ska på plats i gavlen på lidret. En rostfri diskbänk hittades på jobbet på LSK, under ombyggen finns det jäkla massa nyttiga prylar å få tag på. Sen ska dit ett litet trädäck också så hon kan stå stadigt, mot sommarregnet även ett litet tak.
 

 
 
Min hobby får vänta...
 
 
Förresten så i eftermiddags vid femsnåret, sprang det två hästar utan ryttare förbi vårat hus. Dom hade tydligen rymt från sin inhägnad. Vi sprang efter dom och hittade dom ståendes på landsvägen nedanför. Jag fick med ett par morötter med mig för å locka på dom, men även om Virre gjorde allt hon kunde, sprang hästarna som skrämda iväg längs en grusväg upp in i skogen. Jag följde efter dom medan Veronica gick iväg för att få tag i ägarna, trodde det var nån utav grannarnas pållar. Visade sig att det var ägarna som arrenderat vår hage innan vi flyttade in. Allt ordnade sig å hästarna kom till rätta igen...
 
hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar